Yamaha zdecydowała się wprowadzić kolejny model do serii FZ. Pojemność silnika plasuje go między FZ6 a FZ1. Co ciekawe nie będzie to wypełnienie luki między modelami. FZ8 zastąpią linię sześćsetek.
Dobra wiadomość jest taka, że są sprzedawane w porównywalnej cenie. A skok pojemności o 200 ccm3 robi swoje. Wygląd motoru to "naked", Yamaha FZ8 to nieobudowana konstrukcja. Mimo to wygląd maszyny jest spójny. Projektanci spisali się wyśmienicie. Bardzo kuszący jest kokpit: podświetlany na czerwono, cyfrowy prędkościomierz oraz analogowy obrotomierz (biel i czerwień).
Yamaha FZ6 była udaną konstrukcją. FZ8 oferuje Ci jeszcze więcej - silnik ma dodatkowe 8 koni mechanicznych. Maksymalna moc jest osiągana już przy 10000 obrotów na minutę. Do tego dochodzi prawie 8-litrowy airbox i kanały dolotowe różnej długości. Aby było jeszcze bardziej różowo, FZ8 spełnia normę Euro 3.