Szwedzki koncern Cederroth, do którego należy Soraya kupił markę Dermika – czołową firmę produkującą kosmetyki ekskluzywne! Takiego dużego przejęcia w branży nie było od 10 lat.
Połączenie firm Soraya i Dermika pod okiem jednego właściciela to w branży zaskoczenie, ale i ogromna szansa na sukces łączących się firm. Specjaliści spekulują co do kwoty, za jaką Cederroth kupił Dermikę, ale prawdziwych kosztów tej wielkiej transakcji jeszcze nie ujawniono. Dzięki fuzji zdecydowanie poprawi się pozycja obu firm na rynku kosmetycznym – zarówno w Polsce jak i za jej granicami. Smaczku historii dodaje również fakt, że założycielka marki Dermika – Jolanta Zwolińska przed laty założyła firmę Soraya, by po 11 latach odejść z niej, założyć markę Dermika i po raz kolejny odnieść spektakularny sukces.
Dziś obie firmy połączone w jedną spółkę Soraya-Dermika mogą okazać się groźnym rywalem dla czołowej dwójki w branży kosmetycznej, czyli potentata Nivea i plasującej się na drugiej pozycji firmy Ziaja. Szacuje się, że dzięki połączeniu powyższych gigantów obroty samej firmy Soraya wzrosną do 163 mln zł, a łączny dochód obu firm ogarnie co najmniej 10% całego rynku kosmetycznego!
Mówi się, że szwedzki koncern Cederroth przymierzał się do kupna Deramiki już dobrych 9 lat, ale wciąż czekał na odpowiedni moment. Ten, jak widać, nadszedł właśnie w ostatnich dniach. Cederroth z oddziałami w Szwecji, Finalndii, Danii, Norwegii, Polsce i Hiszpanii zatrudnia dziś ok. 850 pracowników, a dzięki fuzji, ich liczba z pewnością się zwiększy.