Sesja to dla każdego studenta czas intensywnej nauki, czyli tak zwanego "zakuwania". Od dzisiaj warto byś stosował zasadę: jeśli kuję, to tylko rytmicznie.
To nie są żarty! Naukowcy z Uniwersytetu Bostońskiego na łamach branżowego czasopisma opublikowali wyniki zaskakujących badań. Śpiewany tekst jest dużo lepiej zapamiętywany niż tekst mówiony. Różnica jest dużego rzędu. Mowa tu o 80%, a badania były przeprowadzone na seniorach, więc niewykluczone, iż młody mózg będzie podatny na śpiewaną wiedzę w jeszcze większym stopniu.
Nowe metody mnemotechniczne mają znaczenie nie tylko dla młodych, studiujących osób. Być może nawet ważniejsze jest to, jaką rolę mogą odegrać w życiu ludzi starszych. W toku badań okazało się, iż śpiewany tekst jest też dużo lepiej przyswajany przez pacjentów dotkniętych chorobą Alzhaimera. O ile normalnie wypowiedziane fragmenty zapamiętywali tylko w 28%, o tyle dla śpiewanego wartość ta przyjęła poziom 40%. Stwarza to szansę na wydłużenie okresu samodzielności osób dotkniętych tą przypadłością.