Jest już podsumowanie pierwszego półrocza 2010 w zyskach reklamy internetowej! Wszystko wskazuje na to, że kryzys, który e-reklamę jedynie musnął jest już daleko z tyłu.
Badania rynku reklamy online w Polsce, przeprowadzone przez IAB AdEx jednoznacznie wskazują, że wydatki na tego rodzaju reklamę poszły w górę a zakończenie roku, przy utrzymaniu aktualnej tendencji znów może być rekordowe! O 18% w górę poszły wydatki firm na e-reklamę w porównaniu do tego samego okresu z roku 2009. Pierwsze półrocze to 777 mln złotych dla e-reklamy! Wyniki cieszą specjalistów, reklamobiorców i samych reklamodawców, bo to znaczy, że nie tylko ruch w sieci idzie pełną parą, ale i coraz większa liczba użytkowników kieruje się dostrzeżoną w internecie reklamą.
Tendencję wzrostową potwierdza prawie 10% na plusie w stosunku do okresu kwiecień-czerwiec 2009, a kwiecień-czerwiec 2010. Znaczący wzrost wydatków na reklamę to zasługa promującej się mocniej w sieci branży motoryzacyjnej, telekomunikacyjnej i żywnościowej oraz pozostałych branż, które regularnie, z lekkim wzrostem w okresie przedświątecznym promują swój wizerunek, produkt czy usługę.
O 7% wzrosły wydatki na reklamą mailową i aż o 23% nakłady na reklamę display. Regularnie też rosną wydatki związane z promocją firm w wyszukiwarkach internetowych. Reklama SEM to kolejne 28% do przodu, ogłoszenia internetowe 22%, a absolutne rekordy jak zwykle pobija reklama graficzna.