Reklama niestandardowa w porównaniu z rokiem ubiegłym wzrosła o 8%. I choć media gratulują, to mierzenie rzeczywistej efektywności tego rodzaju promocji firm jest trudne, a często wręcz nie możliwe.
Czym jest reklama niestandardowa, która odnotowała znacznie większe niż w ubiegłym roku nakłady przedsiębiorców? To oczywiście reklama w internecie i prasie – realizowana na różne sposoby, przykuwająca uwagę dużego grona czytelników, zachęcająca do wejścia na stronę firmy. Ale czy skuteczna? O odpowiedź na to ostatnie pytanie jest właściwie dość ciężko. Wprawdzie internauci i czytelnicy prasy przeglądają miliony stron dziennie (tych papierowych i tych www), ale czy rzeczywiście skupiają się na otaczających je reklamach?
Największą popularnością cieszy się teraz tzw. branded content w prasie, oraz bardzo ostatnio na czasie reklama w serwisach społecznościowych plus trendy: user generated content w internecie. Interaktywne rozwiązania i coraz to nowsze pomysły speców od reklamy przyciągają mocno uwagę zarówno stałych jak i całkiem nowych inwestorów. A, że koszt wdrożenia takiego rodzaju reklam jest stosunkowo niski, to nawet przy niewielkiej mierzalności jego skuteczności – jak najbardziej się to opłaca.
Szacuje się, że nakłady na reklamę niestandardową w internecie, prasie i kinie jeszcze wzrosną. Najmniej natomiast wzrośnie ona w telewizji.