Sprzedaż internetowa i telemarkerting kwitną. Szybko zyskują klientów, często jednak wykorzystując ich naiwność i nieznajomość przysługujących im praw.
Dokonując zakupów przez internet bądź za pośrednictwem konsultanta z call center pamiętaj, by zwrócić uwagę na wszystkie warunki zakupu towaru bądź usługi. Telemarketer ma obowiązek przedstawić Ci zapisy umowy - informacje o usługodawcy, cenę i sposób zapłaty, termin realizacji, warunki reklamacji i możliwości odstąpienia od umowy.
Nawet jeśli je zaakceptujesz i zgodzisz na przesłanie umowy - nie musisz jej podpisywać. Zgoda przez telefon nie zobowiązuje Cię do finalizacji umowy. Niepodpisanie i nieodesłanie dokumentów oznacza, że umowa nie zostaje zawarta, a propozycja jest odrzucona. A nawet jeśli zdecydujesz się ją przyjąć i załatwisz wszystkie formalności - możesz się wycofać. Jeśli załatwisz wszystko w terminie do 10 dni od otrzymania produktu bądź zawarcia umowy nie poniesiesz żadnych konsekwencji. Nie musisz podawać też przyczyn odstąpienia od umowy.