O sile pozycjonowania, która zwiększa sprzedaż w sklepach www mówi się od dawna, ale co gdy mimo pozycjonowania i czołowego miejsca w google sprzedaż sklepu nie rośnie?
Dziś, nawet początkujący biznesmen i e-sprzedawca wie, że aby zyskać więcej osób odwiedzających naszą stronę www – niezbędne jest właściwe pozycjonowanie. To ono wpływa na ilość klientów, większą oglądalność strony firmowej i większe zakupy. Są jednak sytuacje, w których mimo wielkich nakładów na pozycjonowanie sklepu – jego sprzedaż nie zwiększa się. Powodów tutaj może być kilka.
Po pierwsze: jeśli sprzedajesz produkt mało znany, który nie ma odpowiedniej marki, ani reklamy, a w dodatku nazywa się tak, że wymówienie i zapisanie nazwy sprawia kłopot – możesz niemal na pewno zapomnieć o lukratywnej sprzedaży. Klienci wyszukują w internecie hasłą, które z czymś im się kojarzą, coś sugerują, są pomocne. Pozycjonowanie przykładowej frazy „tromboli345efektuslekus” jest więc czystym bezsensem, bo nikt (absolutnie nikt) poza producentem takiej nazwy w wyszukiwarkę nie wpisze. Jeśli więc zajmujesz się sprzedażą takiej rzadkości – promuj ją na inne, bardziej znane słowa. Czasem pozycjonowanie sklepu na hasło „lek na grypę” czy „środki na kaszel” da o wiele większe efekty niż promowanie nazwy niszowego, nikomu nieznanego produktu. To naprawdę mija się z celem.
Pamiętaj też, że minęły już czasy, kiedy w sklepach nie było nic i wszystko się sprzedawało na pniu. Jeśli masz dobry, nawet rzadki produkt, ale umieszczasz go w nieczytelnym sklepie www, który nasycony jest kolorami do bólu oczu, albo wręcz przeciwnie – tak mdły i nieciekawy – nie sprzedasz tyle, ile zakładasz. Strona firmowa musi być dopracowana pod każdym względem i tylko taką możesz skutecznie pozycjonować mając przy tym szanse na realny sukces.