Na stronie orbistravel.pl pojawiło się oświadczenie zarządu, w którym informuje się o postawieniu spółki w stan upadłości. Wniosek o upadłość został skierowany do sądu w dniu 28 września.
Działalność biura została zawieszona dzień później (29 września). Jednocześnie zarząd spółki uspokaja klientów pozostających za granicą i zapewnia, że wszystkie bilety zarezerwowane i kupione za pośrednictwem ich firmy będą honorowane. Problem może być z rezerwacjami miejsc noclegowych w hotelach. Orbis zapewnia, że ponad 1000 osób w chwili obecnej przebywających na zorganizowanych przez nich wycieczkach zagranicznych może się czuć bezpiecznie, gdyż biuro jest ubezpieczone na kwotę 6 milionów złotych.
Biuro Podróży Orbis powstało w 1920 roku. Od tego czasu zdobyło sobie renomę i stałe miejsce na rynku usług turystycznych. W 2004 roku przez "Rzeczpospolitą" zostało uznane za jedno z dwóch najbardziej godnych polecenia biur.
Poniżej zamieszczamy pełną treść oświadczenia dostępnego na stronie Orbis Travel:
Szanowni Państwo!
Zarząd PBP Orbis Sp. z o.o. z przykrością informuje, iż w dniu 28.09.2010 r. skierował do Sądu Rejonowego dla m.st. Warszawy, X Wydziału Gospodarczego ds. Upadłościowych i Naprawczych, wniosek o ogłoszenie upadłości Spółki.
W związku z powyższym z dniem 29.09.2010 r. zawieszona zostaje wszelka działalność operacyjna Spółki, zaś wszystkie imprezy turystyczne zaplanowane w terminach począwszy od 29.09.2010 r. zostają anulowane.
Pragniemy poinformować, iż o fakcie złożenia wniosku o ogłoszenie upadłości Spółki poinformowany został Marszałek Województwa Mazowieckiego, który jako beneficjent gwarancji turystycznej nr M182138 (zobacz) o wartości 6.036.041,00 złotych, udzielonej przez SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A., dotyczącej pokrycia kosztów powrotu klientów do kraju, a także zwrotu wpłat wniesionych przez klientów, uruchomi przewidzianą w ustawie o turystyce procedurę.
Dochodzenie roszczeń w ramach posiadanej przez Spółkę gwarancji turystycznej odbędzie się na zasadach określonych przez Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz SIGNAL IDUNA Polska Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
Jednocześnie informujemy, że wszystkie bilety zarezerwowane i wystawione do dnia 28.09.2010 w naszym biurze, z mocy prawa powinny być honorowane przez przewoźników.
W sytuacji dokonanej rezerwacji bez wystawienia i opłacenia biletu, prosimy o kontakt z biurem linii lotniczej lub przewoźnika, bezpośrednio dokonujących usługi przewozu, w celu ustalenia sposobu i możliwości wykorzystania przedmiotowej rezerwacji.
W przypadku dokonanych przez PBP Orbis Sp. z o.o. rezerwacji hotelowych, mogą one nie być honorowane przez hotele. Podobna sytuacja może mieć miejsce dla rezerwacji samochodów. W celu potwierdzenia statusu aktywnych rezerwacji hotelowych i samochodowych sugerujemy bezpośredni kontakt z hotelem lub wypożyczalnią samochodów.
Zarząd PBP Orbis Sp. z o.o.