Podwyżki VAT, które zaczną obwiązywać od nowego roku, mogą sprawić, że operatorzy telekomunikacyjni będą tracić klientów. Ci zgodnie z prawem będą upoważnieni do wcześniejszego rozwiązania umowy.
Prawo mówi, że o każdej podwyżce cen świadczonych usług firmy telekomunikacyjne muszą poinformować swoich klientów kierując do nich specjalne pismo. Abonenci będą mogli zaakceptować nowe warunki lub się na nie zgodzić. A to dla nich bardzo korzystna sytuacja. Podwyżka VAT o 1 proc. w rzeczywistości nie podniesie w sposób bardzo odczuwalny cen usług. Klienci będą mogli jednak zgodnie z przepisami rozwiązać umowę nawet długoterminową bez ponoszenia konsekwencji finansowych wynikających z wcześniejszego odstąpienia od umowy.
To dobra wiadomość szczególnie dla tych, którzy podpisali zobowiązania na kilka lat na niekorzystnych warunkach. Od 2011 roku będą mogli zerwać współpracę z danym operatorem i przenieść się do innego, który zaproponuje im lepszą ofertę. Możemy się więc spodziewać sporych migracji na rynku telekomunikacyjnym.