Źródło danych: Promocja Twojej Firmy

Nowelizacja ustawy o usługach turystycznych

Nowelizacja ustawy o usługach turystycznych

Bankructwo biura podróży może być bardzo nieprzyjemną sytuacją dla klientów. Szczególnie tych, którzy akurat przebywają na dalekiej, zagranicznej wycieczce. Nowelizacja ustawy ma chronić ich interesy.

Nowe przepisy określają obowiązki firm organizujących imprezy turystyczne:

  • Klient ma prawo złożyć reklamację usługi w terminie do 30 dni od jej zakończenia, a firma ma tyle samo czasu na jej rozpatrzenie. Jeżeli czas ten zostanie przekroczony, reklamacja będzie uznana za uzasadnioną.

 

  • W razie problemów z niewypłacalnością firma musi zapewnić klientom podróż do zaplanowanego miejsca powrotu, opłaty za imprezy, które nie odbyły się w części lub całości podlegają zwrotowi.

 

  • Karze grzywny lub ograniczenia wolności będą podlegać przewodnicy, piloci oraz organizatorzy wypoczynku, którzy wprowadzają klientów w błąd co do swoich uprawnień


Takie zabezpieczenia będą wymagały podniesienia stawek ubezpieczeń wykupowanych przez firmy turystyczne. Szacuje się, że nawet sześciokrotnie. Poza tym sami operatorzy oceniają, iż dobrym rozwiązaniem byłoby dodatkowo powołanie funduszy zabezpieczających. Z gromadzonych na nich środków byłyby opłacane imprezy bankrutujących biur, tak aby turyści nie musieli w pośpiechu ewakuować się do kraju, ale spokojnie do końc odbyli swój wyjazd.