Nissan Juke to przykład na to, że nawet dosyć wymyślne modele koncepcyjne mogą stać się inspiracją dla seryjnie produkowanego auta. Pierwowzorem był model Quazana zaprezentowany w 2009 roku w Genewie.
Twórcy Quazany inspirowali się motocyklami i buggy. Szczególnie to drugie było widoczne w wyraźnie wyodrębnionych nadkolach. Nissan Juke odziedziczył wiele po swoim pierwowzorze. Przede wszystkim, mimo że to konstrukcja seryjna, jest bardzo odważnym projektem. Odpowiedzialni są za niego styliści z Europy i Japonii. Ich "dziecko" rzuca się w oczy. Chociażby z powodu potrójnych reflektorów z przodu - jest to rozwiązanie ostatni raz widziane w Fiacie Multipla.
Juke po Quazanie przejął najbardziej charakterystyczną cechę - mocno zarysowane nadkola. Poza tym zwracają uwagę wąskie szyby. Dzięki nim auto nabiera muskularnego, groźnego wyglądu. Oryginalnie jest też w środku. Wnętrze jest zdominowane centralnie położoną konsolą, która kształtem nawiązuje do baku motocyklowego.
Rozmiary auta to:
- 4,13 m długości
- 1,76 m szerokości
- 1,57 m wysokości
Zastosowano trzy rodzaje jednostek napędowych o mocy od 110KM (diesel) do 186KM (benzynowy, turbodoładowany).
Juke jest kontynuacją strategii Nissana, który chce łamać przyzwyczajenia europejczyków. Nowe auta koncernu mają walczyć ze stereotypowością. Dosyć oryginalny Qashqai zdobył niespodziewaną popularność, więc nastawienie firmy wydaje się sensowne.