Wakacje mają być okresem relaksu i przyjemności. Niestety czasami łączą się z problemami. Jednak można złożyć reklamację nieudanej wycieczki.
Jeżeli problemy na wyjeździe wynikały z zaniedbań i złej woli organizatora, powinniśmy dochodzić sprawiedliwości. Jest wiele rzeczy, które mogą podlegać zażaleniu. Jednym z podstawowych jest standard noclegów. Jeżeli rzeczywisty odbiegał od tego zawartego w ofercie - powinniśmy zgłosić swoje pretensje. Istotne jest, aby zareagować już podczas wycieczki. Na miejscu zwracamy się do pilota lub rezydenta. Jeśli interwencja ustna nie odniesie skutku, składamy zażalenie pisemne, które musi zostać pokwitowane. Ten dokument będzie jedną z podstaw procesu reklamacji uruchomionego już po powrocie do kraju.
Warto też pamiętać, że w przypadku wystąpienia problemów z noclegiem, organizator jest zobowiązany zorganizować nam inny, w tym samym standardzie. Każdy spadek jakości możemy polubownie zrekompensować czy to obniżką ceny, czy udostępnieniem nam darmowo dodatkowych usług. Jeśli biuro nie podejmuje działań i pozostawia nas na pastwę losu, powinniśmy skontaktować się z odpowiednim Urzędem Marszałkowskim. Z odpowiednich funduszy pokryje on koszty powrotu do kraju.
W przypadku, gdy nie udało się nam spraw naprostować już na miejscu, powinniśmy zgromadzić jak najwięcej dowodów np. zdjęcia ilustrujące zaniżony standard noclegu. Na miejscu możemy wystąpić z reklamacją jeszcze raz do organizatora. Jeśli to nie poskutkuje, pozostaje nam złożenie zażalenia w Urzędzie Marszałkowskim oraz dochodzenie praw przed sądem.