Nowy pakiet biurowy Microsoftu jest już w sprzedaży. Po ogromnym sukcesie beta-testów firma spodziewa się, że zaktualizowany produkt będzie sprzedawał się świetnie.
Wersja testowa oprogramowania została pobrana przez internet przez około 9 milionów użytkowników. Większość z nich zadeklarowała, że jest zainteresowana zakupem pakietu. Czy oznacza to, iż produkt jest udany? Gigant z Redmond zamierza wydać ogromne kwoty na akcje marketingowe mające przekonać o wyższości MS Office 2010 nad konkurencyjnymi rozwiązaniami. Nie oznacza to jednak, iż czują się zagrożeni. Stephen Elop, szef Microsoft Business Division, uważa, że jedyną konkurencją dla MS Office jest nowa wersja MS Office.
Patrząc na ilość osób, które zdecydowały się pobrać wersję beta, łatwo zauważyć, iż mamy do czynienia z silnym umocnieniem pozycji Microsoftu w tym segmencie rynku - wzrost zainteresowania względem poprzedniej wersji był aż 6-krotny! Nie jest do końca powiedziane, że przełoży się to bezpośrednio na sprzedaż, więc firma Billa Gatesa nie spoczywa na laurach. Planuje się szeroko zakrojoną kampanię reklamową (70% ponoszonych na nią nakładów pójdzie na promocję w internecie). Motorem popytu ma być jak zwykle sprzedaż wiązana. Nabywcy nowych komputerów otrzymają wersję testową, która za odpowiednią opłatą zostanie zaktualizowana do pełnowartościowego pakietu.
MS Office 2010 na polskie półki sklepowe trafi 27 lipca.