Młodzież i nastolatki coraz chętniej kupują w sieci – a za kilka lat to oni będą decydowali o tym, jaki rodzaj handlu stanie się wiodącym! Prognozy dla internetowej sprzedaży są optymistyczne.
Młodsze pokolenia, a także obecni studenci coraz chętniej i częściej korzystają z możliwości robienia zakupów przez internet. Dziś, do regularnego zamawiania w sieci przyznaje się aż 85% internautów, i choć na razie kwota, jaką płacą za dokonywane zakupy nie jest imponująca, to z każdym miesiącem rośnie. To właśnie Ci młodzi ludzie, którzy wyrastają na e-zakupach będą za kilka lat kształtowali formę handlu i to ich wybory zadecydują o tym jak mocno wzrośnie sprzedaż przez internet.
Dziś – obeznani w tajnikach zamawiania na aukcja typu Allegro, czy wyszukiwania najniższych cen w internetowych sklepach, radzą sobie świetnie i tego samego nauczą własne dzieci. A to oczywisty znak: warto inwestować w sklepy internetowe i stawiać na ich stały rozwój, bo boom tej formy sprzedaży dopiero w Polsce nadejdzie!
Liczące się portale internetowe wprowadzają ostatnio możliwość dokonywania zakupów dzieciom od 13 roku życia (zgodnie z polskim prawem dziecko młodsze nie powinno samodzielnie wydawać pieniędzy i choć jest to zdecydowanie archaiczna jak na obecne realia reguła, to sklepy muszą ją stosować).
Jakie sklepy najchętniej wybierają najmłodsze nastolatki? Oczywiście wiodący serwis aukcyjny Allegro, popularny Empik, Merlina i inne sklepy www, które wprawdzie nie mają na rynku tak znaczącej dziś pozycji, ale za to można w nich „wyhaczyć” naprawdę atrakcyjne ceny, o których kupującym w sklepach stacjonarnych pewnie nawet się nie śniło.