Sponsorzy telewizyjnych programów muszą się liczyć ze sporymi zmianami! Teraz ich reklama będzie jedynie zawierać planszę z logo firmy, zamiast długiego filmiku. Koniec ery długich reklam!
Do tej pory przed serialem czy innym programem telewizyjnym, a także po ich emisji, mieliśmy okazję oglądać zachęcającą reklamę sponsora. Z biegiem czasu producenci zaczęli wykorzystywać tę sposobność by reklamować się dłużej oraz coraz bardziej atrakcyjnie.
Jednak teraz z tym koniec.
Wdrażane rozporządzenie KRRiT mówi o zakazie filmików oraz animacji jako formy reklamy dla sponsora programu. Dopuszczalna będzie jedynie plansza informacyjna.
Komisja Europejska zwróciła bowiem uwagę na fakt, że Polska jest krajem, gdzie emituje się najwięcej reklam. Wnioski te skłoniły do zaplanowania zmian. Jakie to przyniesie skutki? Według prognoz może to przynieść stacjom telewizyjnym same straty. Niezbyt efektowna reklama bez animacji i filmu nie przyciągnie widza.
Klienci więc nie będą widzieli sensu w tym, by inwestować w taką formę reklamy. Jednak dla widza korzyść będzie ogromna. Zmienią się proporcje czasu trwania reklam w stosunku do czasu trwania programu, a na to chyba wszyscy czekamy. Pozostaje tylko czekać obserwując czy ustawa faktycznie zacznie obowiązywać.
Ograniczenia reklamowe to prawdziwa ulga dla widza.