"Reklama dźwignią handlu" - to hasło równie oklepane, co prawdziwe. Marketing jest koniecznością, jednak wiele mniejszych firm uznaje, iż nie może sobie na niego pozwolić.
To błędne przeświadczenie. Koszt przekazu reklamowego jest głównie zdeterminowany medium, jakim się posłużymy do jego rozpowszechniania. Przedsiębiorca zazwyczaj myśli, iż ma do wyboru dwie opcje: albo telewizję, radio i prasę (wersja droga), albo ulotki, reklamy na samochodach i inne tego typu, masowe, niskojakościowe działania (wersja tania). Z takiego podziału z kolei wynikają pewne wnioski - reklama musi być bardzo droga, aby okazała się naprawdę skuteczna. To ślepy zaułek w myśleniu o promocji firmy.
Chociaż internet już dawno przestał być technologiczną i kulturową nowinką, to jednak nadal wiele osób nie uświadamia sobie potencjału, jaki w nim tkwi. Jeżeli chodzi o reklamę, potęga sieci polega na tym, iż w niej przekaz marketingowy można bardzo precyzyjnie sprofilować i zaadresować do konkretnie zdefiniowanej grupy docelowej. Nie jest to reklama telewizyjna czy radiowa, która co prawda trafia do kilku procent zainteresowanych osób, ale jednocześnie płacimy za to, iż zapozna się z nią przytłaczająca większość nie będąca naszymi potencjalnymi klientami. W internecie istnieje możliwość dokładnego zaadresowania komunikatu.
Spece od marketingu podkreślają jak ważne dla skutecznej kampanii jest określenie tzw. targetu. Promocja w sieci umożliwia nam dopasowanie kanałów dystrybucji przekazu do wybranej grupy docelowej. Możemy zamieszczać reklamę tylko na specjalistycznych portalach, a dzięki temu zminimalizujemy koszty wynikające z emitowania jej niezainteresowanym osobom. Dzięki temu w sieci na skuteczną kampanię wystarczy kilka tysięcy złotych. Kluczem do sukcesu jest odpowiednia strategia, wykorzystująca potencjał tego medium.