Produkty ekologiczne, to takie, które wyprodukowane zostały w najwyższej dbałości o naturalne składniki, eko-hodowlę, uprawę i troskę o zdrowie konsumenta. Jak robić mądre, ekologiczne zakupy?
Robienie codziennych zakupów przy dzisiejszym ogromnym wyborze w sklepach i małej świadomość tego, co jest naprawdę zdrowe, potrafi wielu klientów przyprawić o prawdziwy ból głowy. Opakowania mienią się kolorami, które działać mają na naszą psychikę, kuszą marketingowymi hasłami, zachęcają – ale czy naprawdę są nie tylko smaczne, ale przede wszystkim zdrowe? Okazuje się, że nie zawsze.
Z myślą o zakupowych problemach konsumentów ruszyła kampania, która promować ma zdrowe produkty pochodzenia ekologicznego. Jej twarzą będzie m.in. Olga Bończyk, która postara się wyjaśnić dlaczego eko i „naturalne” nie zawsze znaczy to samo i jak wybierać dla zdrowia swojej rodziny możliwie najlepszą żywność. Kluczem kampanii ma być promowanie logotypów ekologicznych artykułów żywnościowych, na które dziś zwykle nie zwracamy uwagi. Jeśli nauczymy się rozpoznawać te podstawowe znaki – chętniej sięgniemy po produkty, które je posiadają, zwłaszcza, że będziemy mieć świadomość ich zdrowotnych atutów.
Podstawowe logo eko-produktów to: znaku produkcji ekologicznej, rolnictwa ekologicznego i możliwości recyklingu. Patrz, zapamiętuj i kupuj z głową!