Polscy przedsiębiorcy coraz aktywniej stymulują sprzedaż. W tym roku zamierzają ogłosić Dzień Darmowej Dostawy, który będzie odpowiednikiem amerykańskiego Free Shipping Day.
Zabieg ma pobudzić handel w okresie przedświątecznym. Dzień Darmowej Dostawy przypadnie 1 grudnia. Jeżeli wtedy dokonamy zakupu towarów w jednym ze sklepów, które przystąpiły do akcji, opłata za przesyłkę wyniesie 0 złotych. To rzeczywiście może zachęcić do wydania większej ilości pieniędzy, tym bardziej, że preferencyjna zasada będzie działała zarówno wobec paczek pocztowych, jak i usług kurierskich.
Głównym celem akcji jest zachęcenie ludzi do e-zakupów. Są one wartą rozważenia alternatywą dla tradycyjnych sklepów, szczególnie w okresie przedświątecznym, gdy w zatłoczonych centrach handlowych trzeba stracić mnóstwo czasu na zrealizowanie swoich sprawunków. W Stanach Zjednoczonych Free Shipping Day przypada 17 grudnia i w tym roku udział w nim zadeklarowało już ponad 1000 sklepów. Do polskiej akcji przyłączyło się już 170 sklepów internetowych. Informację o nich znajdziemy na stronie http://dziendarmowejdostawy.pl/.