Na rynku social media zapowiadają się spore zmiany. Pojawi się konkurencja dla najpopularniejszego obecnie portalu społecznościowego. Diaspora ma być "anty-Facebookiem".
Mimo że nowy portal ma być bardziej funkcjonalny i bardziej przyjazny dla internautów, to jeszcze nie przesądza o jego sukcesie. W sierpniu 2010 roku liczba użytkowników Facebooka na świecie przekroczyła magiczne 500 mln. To obecnie największe miejce spotkań w sieci.
Diaspora reklamowana jest jako portal opozycyjny do Facebooka. Przede wszystkim jego twórcy - młodzi amerykańscy studenci - zapowiadają, że priorytetem będzie wysoki poziom prywatności. Diaspora umożliwi użytkownikowi "odzyskanie kontroli" nad własnymi danymi. Dodatkowo portal umożliwi połączenie kont, jakie użytkownicy mają na innych portalach. Informacje będą mogły być agregowane z takich serwisów jak Flickr, Twitter czy nawet Facebook.
Czy internauci zdradzą Facebooka na rzecz Diaspory? Okaże się jesienią, po prezentacji portalu, która odbędzie się 15 września.