Fryderyk Chopin to postać bliska sercu każdego Polaka, stąd różne inicjatywy uczczenia jego pamięci i osiągnięć. A, że Polak potrafi...
Jedną z inicjatyw Roku Chopinowskiego mającą na celu promowanie imienia kompozytora jest ustawienie wielkiej reklamy z wizerunkiem Chopina na warszawskim lotnisku.
Taka akcja promocyjna ma na celu przypomnienie przede wszystkim turystom przylatującym do Warszawy, że oto znaleźli się w mieście, w którym Fryderyk Chopin spędził młodość. To jest pomysł na promowanie Warszawy, jako miasta, z którym słynny kompozytor był bardzo związany. Oprócz wizerunków artysty na wielkoformatowych reklamach, standardowych billboardach i dwustronnych nośnikach przygotowano także tak zwany szlak spacerowy, który prowadzi przez wszystkie miejsca w Warszawie, które w jakiś sposób związane są z życiem czy też twórczością Chopina.
Szczególnie warte uwagi są ławki multimedialne ustawione na trasie szlaku spacerowego, gdzie można dowiedzieć się ważnych rzeczy o kompozytorze oraz wysłuchać jego niektórych utworów. Ciekawym pomysłem jest też zasadzenie 17 róż odmiany zwanej Fryderyk Chopin na pamiątkę nauczyciela kompozytora, Józefa Elsnera.