Książka "Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW. Jak się to robi" przez wielu uważana jest za podstawową pozycję w biblioteczce specjalisty od SEO.
Bartosz Danowski i Michał Makaruk napisali podręcznik, który doczekał się już drugiego, zaktualizowanego wydania. To istotne, gdyż wiedza z tego zakresu dosyć szybko się dezaktualizuje. Stare zasady przestają obowiązywać, gdy zmieniają się zasady działania wciąż udoskonalanych wyszukiwarek.
Internet potencjalnie daje nam dostęp do nieograniczonej ilości klientów. Problemem jest to, że mamy w nim także nieograniczoną ilość konkurencji. Pozycjonowanie służy temu, abyśmy stali się widoczni w natłoku innych ofert. Najlepszym sposobem na zrealizowanie tego celu jest zdobycie dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania najpopularniejszych wyszukiwarek (u nas sprowadza się do w praktyce do Google).
Autorzy w przystępny sposób wyjaśniają najważniejsze sekrety fachu pozycjonera. Książka ta jest świetnym podręcznikiem dla początkujących. Da im ogólny pogląd na wszystkie istotne aspekty pozycjonowania. Jednak bardziej doświadczeni użytkownicy także znajdą tu coś dla siebie. Mogą uporządkować swoją wiedzę, ale też jest szansa, iż trafią na nowe informacje.